[Laser Iridotomy - In Cases of Acute Angle Closure Only?]

Klin Monbl Augenheilkd. 2017 Nov;234(11):1372-1377. doi: 10.1055/s-0043-105272. Epub 2017 May 3.
[Article in German]

Abstract

The narrowing of the chamber angle-as a result of anatomic predispositions like high hyperopia or increasing lens thickness-poses the greatest risk for acute angle closure. A laser iridotomy counts as a standard procedure in cases of acute angle closure, whereas there are no coherent recommendations or guidelines for a prophylactic therapy. Modern imaging techniques, such as anterior segment optical coherence tomography or Scheimpflug photography, can give valuable information for the planning of treatment. This review presents traditional and modern imaging techniques and summarises recommendations for action in relation to recent publications.

Die Einengung des Kammerwinkels durch anatomische Prädisposition – z. B. bei hoher Hyperopie oder durch zunehmende Dicke der kristallinen Linse – stellt den größten Risikofaktor für einen akuten Winkelblock dar. Während die Anlage einer Iridotomie zur Durchbrechung eines akuten Winkelblocks eine Standardprozedur darstellt, gibt es bisher keine einheitlichen Empfehlungen oder Leitlinien für eine prophylaktische Therapie. Moderne bildgebende Verfahren wie die optische Kohärenztomografie oder computergestützte Scheimpflug-Fotografie können bei der Therapieentscheidung wertvolle Informationen liefern. In der vorliegenden Übersicht werden traditionelle wie moderne Untersuchungstechniken vorgestellt und die sich aus den Ergebnissen erster Studien abgeleiteten Handlungsempfehlungen zusammengefasst.

Publication types

  • Review

MeSH terms

  • Acute Disease
  • Anterior Eye Segment
  • Cataract Extraction
  • Combined Modality Therapy
  • Corneal Topography
  • Glaucoma, Angle-Closure / diagnosis
  • Glaucoma, Angle-Closure / surgery*
  • Humans
  • Iris / surgery*
  • Laser Therapy / methods*
  • Slit Lamp
  • Tomography, Optical Coherence